پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228974
مداراي ما به دليل اعتماد به اقتدار نظام و هوشمندي مردم است
تاریخ انتشار : 1396/10/10 19:26:54
نمایش : 1681
وزير کشور گفت:مداراي ما به اين دليل است که به اقتدار نظام و هوشمندي مردم اعتماد و اعتقاد داريم. راه هاي قانوني فراهم است هيچ وقت در بي نظمي و قانونگريزي مسئله اي حل نمي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رحماني فضلي در نخستين اجلاس پنجمين دوره شوراي عالي استانها گفت: يک ملت پس از صدها سال ديده نشدن و صدها سال مشارکت نداشتن در سرنوشت خودشان به سرنوشت خودشان و هدايت امام، حکومتي را از صدر تا ذيل با رأي خودشان انتخاب کردند.

وي افزود: قطعاً اين تعهد متقابل همه منتخبان است که به آرمان هاي امام، انقلاب، مردم و مطالبه آنها و تلاش براي رسيدن به تعالي و پيشرفت کشور، وظايف خود را به نيکي انجام دهند.

رحماني فضلي ادامه داد: شوراهاي اسلامي شهر و روستا بي شک مقتدرترين و پرتعدادترين نهاد حاکميتي است که سطح ارتباط آن با اقشار مختلف نقش آفريني مي کند. آنها با موضوعات جاري مردم در تماس هستند و اين سطح از ارتباط و تماس با مردم بي شک بهترين تحليل و دقيق ترين نيازهاي مردم را جستجو مي کند.

وزير کشور خاطرنشان کرد: موقعيت شما در شورا موقعيت دموکراتيک و مردم سالاري است و شمائيد که منتخب منتخبين هستيد. در شوراي عالي استانها وظيفه و مسئوليت سنگين تر و بالاتري داريد چون علاوه بر تعهد به موکلانتان، متعهد به منتخبين نيز هستيد.

وي تصريح کرد: موقعيت شما قطعاً مي تواند تضميني باشد براي موقعيت شوراها در سطح مياني و پائين. اميدوارم همه به وظايفمان آشنا باشيم و در اين مسير حرکت کنيم.

رحماني فضلي اظهار داشت: شرايط کشور بعد از ۳۸ سال سختي ها و فراز و فرودها، بسيار مستحکم است و جمهوري اسلامي مفتخر به حمايت و پشتيباني مردم است و مردم نقش تعيين کننده در اداره حکومت دارند.

وزير کشور ادامه داد: موقعيت کشور در مباحث بين‌المللي برتر، مطلوب و بسيار موثر است. ما شرايط مختلفي را پشت سر گذاشته ايم. در اين چهار سال در حوزه اقتصادي، تورم هاي ۴۷ درصدي ناشي از سياست هاي غلط مالي و اقتصادي را تک رقمي کرديم.

وي تأکيد کرد: مسير و سرعت کار به گونه اي است که با تداوم آن مي توانيم به مطالبات مردم پاسخ مناسب دهيم.

رحماني فضلي ادامه داد: در حوزه سياست خارجي با ثباتي که داريم و مشارکت مردم در انتخابات و آزادي و نشاطي که احزاب سياسي و حوزه هاي اجتماعي و اقشار و اقليت ها دارند، در حوزه امنيت با استقرار به امنيت در منطقه اي که ناامني مهمترين ويژگي آن است، موفقيت ايران براي همه آشکار است.

وزير کشور خاطرنشان کرد: اين موفقيت ها دشمناني دارد که بايد آنها را بشناسيم و در شرايط ويژه پاسخ مناسب به آنها بدهيم.

وي گفت: در حوادث چند روز اخير شاهد بوديد که فرصتي فراهم شد تا همه کساني که نسبت به جمهوري اسلامي و مردم کينه دارند و توطئه مي کنند و ثبات ايران را نمي پسندند بار ديگر دستشان رو شود.

هميشه ما شاهد مطالبه گري مردم بوديم

رحماني فضلي اظهار داشت: اين که مردم مطالبه گري کنند حرف جديدي نيست و هميشه ما شاهد مطالبه گري مردم بوديم و هميشه تلاش ما اين بود که پاسخگويي ها به تجمعات غيرقانوني نکشد.

وي تأکيد کرد: ما وارث موسسات مالي اي بوديم که هيچ کدام در اين دولت اتفاق نيفتاد. متأسفانه همه مربوط به زماني است که مشکلات نظارتي و مديريتي وجود داشت و به دليل مديريت غلط دچار اشکال شد.

۹۵ درصد مشکلات مالي مرتفع شده است

وزير کشور خاطرنشان کرد: اکنون ۹۵ درصد مشکلات مالي مرتفع شده است. ما مشکلات بانک ها، بازنشستگان، موسسات مالي مانند پديده و غيره را تا حدود زيادي حل کرده ايم و مابقي آن به مرور حل مي شود.

وي با بيان اينکه حق مردم است که مطالبه گري کنند، گفت: اما عده اي مي خواهند که اين حق را مصادره کنند و کاري کنند که نتيجه آن بي قانوني، رعب، خشونت و آسيب رساندن به اموال مردم باشد.

برخي با سوء استفاده از فضاي مجازي، خشونت ورزي را ترويج مي دهند

رحماني فضلي اظهار داشت: اينکه حرکت مردم و مطالبه آنها در عرصه بين‌المللي به عنوان قانون شکني معرفي شود ما تحمل نمي کنيم. کساني که با سوءاستفاده از فضاي مجازي، خشونت ورزي را ترويج کردند، آموزش ساخت مواد منفجره، تحريک مردم براي مقابله با پليس، آتش زدن محل کار مردم را رواج دادند جز مردم نيستند.

وزير کشور تصريح کرد: کساني که از خويشتن داري، تدبير و مداراي پليس سوءاستفاده کردند بايد پاسخ اين بي قانوني ها، بي حرمتي ها را به مردم بدهند. مردم از اينها نخواهند گذشت.

مداراي ما به دليل اعتماد به اقتدار نظام و هوشمندي مردم است

وي گفت: مداراي ما به اين دليل است که به اقتدار نظام و هوشمندي مردم اعتماد و اعتقاد داريم. راه هاي قانوني فراهم است هيچ وقت در بي نظمي و قانونگريزي مسئله اي حل نمي شود.

رحماني فضلي افزود: محرکان پشت صحنه و سردمداران خشونت کاملاً شناخته شده اند و به زودي برخوردهاي لازم با آنها خواهد شد.

وزير کشور اظهار داشت: کساني که ذره اي اعتماد به مردم خودشان ندارند و در منطقه منتخب مردم خودشان هستند ادعاي حمايت از ايران داشتند و در رأس آنها رژيم اشغالگر قدس بود. آنها مردم ما را نشناختند.

وي در خاتمه خطاب به منتخبان شوراي عالي استانها گفت: بايد تعادلي ميان خواسته هاي انباشته مردم و امکانات موجود ايفا کنيد. بايد با مردم حرف زد و هيچ راهي جز مشارکت مردم در حل مشکلات نداريم.

مهر

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html